Sunday 10 February 2013

..vitamin terbaik untuk ibu hamil..JOM BACA..

Hye..selamat petang semua..petang ni saya nak share vitamin yang saya amalkan sepanjang hamilkan adeeb..act saya ni ade sejarah PIH..PIH??ape tu PIH..Tekanan Darah Tinggi semasa hamil..sebab tu la saya telah lahirkan aqil awal iaitu 32 minggu..secara czer..time pragnant dulu saya masih kosong dengan ilmu penjagaan kesihatan time hamil ni..so redah je makan ape yang nampak depan mata..kursus 6 bulan hari2 saya balun udang..dah la tak makan vitamin tambahan...so yang adeeb ni tak lagi..saya amalkan 4 vitamin asas shaklee ni..ape dia?? jom lihat kat bawah ni..


    (1) B-Complex - 1 tab daily. this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

    (2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea nie is a multivitamin. So, bila dah ambil nie tak perlu ambil Obimin ya.

    (3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

    (4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat & gigi utk baby. Jika minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari pon mencukupi.

   Untuk kesan yang lagi UMMPPHHHH saya amalkan minum protin soya ESP ni..yess betul ESP ni dah jadi minuman wajib yang ade kat rumah saya, kakak saya, mak saya..sebagai makanan kesihatan tambahan..

    (5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. Air tue boleh air kosong, mahupon juice seperti orange juice. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya mommy tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. Kurang stretch-mark effect.

    (6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough.DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan brain & mata baby, ya. Buat mommy pula, ia akan kawal paras kolesterol dalam badan mommy.

Untuk penyerapan vitamin yang lebih baik, better ambil vitamin di waktu malam. Namun kalau nak ambil semua serentak mesti sukar, kan?

Jadi, ini suggestion (Jadual Pemakanan) :
Sebabnya, penyerapan kalsium bergantung kepada berapa kerap kita buang air kecil. Pada waktu malam, kita kurang ke toilet, so tubuh lebih mudah menyerap lebih banyak kalsium. Dan, bonusnya, kita akan dapati boleh bangun pagi keesokannya dengan lebih mudah, tiada cramp, badan rasa ringan gitu.

Ini sekadar cadangan, boleh juga tukar2 ikut keserasian dan keselesaan. Namun, yang OsteMatrix tue, sangat digalakkan ambil di waktu malam.
 
Itu la serba sedikit perkongsian vitamin yang saya amalkan sepanjang hamil kan dak deeb hari tu..dah deeb kual time 37 weeks dengan berat 2.6kg..tak kecik tak besar sangat..luka jahitan sikit je..so ape lagi after bersalin saya amik lak set confiment shaklee..nanti next entry saya share ape yang ade lam set confiment shaklee..
berminat boleh pm saya ye..



Puan Siti najihah (mommyG)
Shaklee Independent Distributor
 [ID No : 907951]
0133378669 | jeehashaklee@gmail.com
COD AREA BANDAR BARU BANGI, KAJANG, SERDANG, PUTRAJAYA, SEREMBAN, SENAWANG, REMBAU

No comments:

Post a Comment