Sunday 19 May 2013

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN ESP SHAKLEE (ENRGYZING SOY PROTIEN)

 Dah lame rasanya saya tak menghapdet blog kesayangan saya ni...sangat busy dengan tugas seorang IBU, ISTERI, GURU, PELAJAR DAN BUSINESSWOMEN..Tapi itu semua cabaran yang perlusaya hadapai selagi terdaya..ALHAMDULILLAH...rezeki dari ALLAH SWT..masih teringat lagi teman baik saya bagitau yang salah seorang pekrja di office saya yang buat status kat FB mengatakan kesan buruk soya kepada manusia..saya masih ingat la..sehari before die post tu dia ada bertanyakan saya apa kandungan ESP??..so saya dengan yakin jawab soya..DAN dia just angguk..keesokannya terus dia update blog mengenai keburukan soya..ASTGHFIRULLAHALAZIMM...terkejut saya..siap dia tag pada regular customer saya lagi...apa niat dia wallahualam..hanya dia dan ALLAH SWT sahaja yang tahu..so hari ni saya nak share kebaikan ESP kepada anda semua...abaikan pada yang mempunyai AURA NEGATIF DALAM DIRI MEREKA..


Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah (SO bagi sesiapa yang tak tahu ape maksud non-GMO boleh tanye doc ok jgan main cakap sedap mulut je..). Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam (yess..ini boleh kawal berat badan saya..)

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.


Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.


Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:


Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.


Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.


Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.


Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.


Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.


Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.


Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

soy protein 
Saya masih ingat lagi ade sahabat saya mengatakan masa dia pragnant dulu berat badan dia naik berlebihan.then dia pergi jumpe pakar pemakanan..siap pakar tu bagi sample esp untuk dia consume..Doktor sekarang dh tau kebaikan ESP ni..bagi anda yang ingin kan terbaik untuk diri dan keluarga dapatkan ESP hari ini..




Puan Siti najihah (mommyG)
Shaklee Independent Distributor
 [ID No : 907951]
0133378669 | jeehashaklee@gmail.com
Fb:Siti Najihah 
  

No comments:

Post a Comment