Sunday 2 February 2014

set A&A...SET KESIHATAN AQIL DAN ADEEB...


Assalamualaikum semua..

Anda sihat?..anak-anak macamane sihat?..atau ade dikalangan anak-anak anda yang tengah demam selesma atau batuk atau segala macam penyakit sekarang ni...

Act hari ni mommyjeeha nak bercerita dan berkongsi sedikit dengan anda semua vitamin shaklee yang saya bagi untuk anak-anak saya aqil dan adeeb..untuk pengetahuan semua kalau nak tahu sekarang dah masuk bulan 6 ALHAMDULILLAH.. aqil dan adeeb hanya demam sekali je..masa bulan 2 hari tu..tu pun sebab adeeb dan tumbuh gigi dan aqil demam panas malamnya...aqil demam panas malam tu bawak gi klinik kul 3 pagi bagi ubat dan esoknya dah sihat macam biasa..ALHAMDULILLAH..

Disebabkan itu la saya nak share dengan anda semua kebaikan vitamin yang saya consume untuk anak2 saya...sebelum tu kalau anda semua nak tahu..saya ni jenis yang kurang makan vitamin or any makanan tambahan...just emagine bile umur saya 26 tahun baru saya mengamalkan vitamin ni semua...ni semua disebabkan rase tak bertenaga..penat je bile dah ade anak2 ni...Alhamdululillah jumpa shaklee..mula2 cube untuk tambah susu then rase selesa je after consume..rase segar je...so ape lagi tambah la set kurus n consume until now...aiyakkkk melalut plak..

so, bile saya sdiri dah merasa kebaikan vitamin ni saya pon nak anak saya sihat..kalau u ollas nak tahu..aqil dilahirkan pre mature (saya dah cerita dalam entry ini)..so after a few month lahir aqil kerap demam n selsema...boleh dikatakan setiap bulan akan singgah di al-zahrah..semata2 jumpa pakar untuk aqil..yang paling sedih aqil kene warded disebabkan batuk terlampau lama..saya masih igt masa tu saya mengandungkan adeeb 4 bulan....bulan november 2011...selama 5 hari saya teman aqil di kpj dekat kota bhrau..penat sedey semua perasaan ade...fikir punya fikir saya bagitau hubster nak cari supliment tambahan untuk aqil..google punye google sume cakap pasal shaklee..blog ni shaklee..blog tu shaklee..
so saya since sya pun dah try saya bagi la kat aqill...

1st makanan tambahan yang saya bagi kat aqil ialah mealshake..since aqil ni mmg PICKY EATAER...sedar tak seday after consume mealshake kat aqil saya tgk dia dah jarang sangat selesma..tahun 2012 alhamdulillah demam langsung tak menyinggah kat aqill..ya Allah sungguh hebat ape yang di alami oleh aqil..sebab tu la saya rase terdorong untuk kongsikan dengan anda semua..perkataan PICKY ETAER pun sudah tak kedengaran lagi..makan nasi mmg tak sah tak bertambah (unless kalo dia dah kenyang just makan sepinggan..)..itu yang saya alami bile bagi makan kat aqil...


ni gambar aqil after discharge hari (november 2011)



aqil masa umur dua tahun (april 2012)

kalau anda tgk gambar yang 1st tu aqil macam tak bermaya je kan..ye la baru lepas kuar ward...mase kuar ward berat dia 9kg je..kurus sangat..yang gambar kedua masa umur dia masuk 2 tahun..time ni dah mula bagi mealshake..berat naik terus 11kg... Alhamdulillah...selain mealshake vitamin di bawah ni pun saya bagi untuk aqil n adeeb since aqil dah 3 tahun and adeeb dah setahun..


omega guard..kalo skip tak bagi hari-hari pun takpe sebab ianya makan tambahan..itu yg best..

Merupakan minyak ikan terbaik di dunia. Mengandungi satu rangkaian yang penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semula jadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain lain. EPA berfungsi menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting untuk perkembangan dan fungsi otak. 



- Membantu mengekalkan sistem pertahanan semula jadi tubuh badan 
- Membantu kanak kanak menjaga kesihatan gigi dan gusi. Penting bagi gigi dan gusi yang sihat untuk kanak kanak kan.
- Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
yang ni saya pun consume since vitamin C sustance release  takde lagi..:)

so..ape lagi rasenye tak mahal vitamin shaklee ni..
ape la sangat berbelanjan tuk anak2..lagi2 untuk kesiahatan diorang kan..
  Bagi saya.. vitamin Shaklee adalah vitamin berkualiti yg mampu dimiliki oleh majoriti rakyat Malaysia..... Saya bagi contoh Mealshake.. setin tu tahan dlm 4bulan...... so purata dlm RM25 sebulan..  Vitamin C Chewable pula sbotol ada 90bj... kalau amik sehari sebiji.. so sbotol tu utk 3bulan.. so purata sbulan lebih kurang RM10.... hmm...Kira sebulan purata dlm RM50 sahaja untuk makanan tambahan anak2..... agak2 mampu tak... Kalau bleh bli baju sepasang dah RM50... atau let say... pergi makan kat kedai or pizza or ape2 je la. sekali byr dah bape RMXXX...  takkan nak berkira jika nak keluarkan Rm30-RM50 utk vitamin anak..kan.. kann. Jadi bg saya.. ni bukan soal mampu atau tidak.. tapi sbb ramai ingat vitamin Shaklee mahal... sila lihat balik... mahal compare to what brand? Sila bandingkan dgn brand yg setara kualitinya yaaaa.. Bagi saya harga Vitamin Shaklee setanding dgn kualiti... yes mahal sbb kualitinya 1st class.. tapi mahal disini tak bermaksud harga yg tinggi melampau.... sebaliknya ianya mampu milik bagi semua rakyat Malaysia...  InsyaAllah...suplemen untuk kanak2 umpama pelaburan jangka masa panjang yg berbaloi.. Health is Wealth...Siapa yg taknak lihat si kecil yg pintar dan sihat.. betul tak...better late than never...credit to mamacerry...

dapatkan hari ni tuk harga yang terbaik...


Puan Siti najihah (mommyG)

Shaklee Independent Distributor

 [ID No : 907951]
0133378669 | jeehashaklee@gmail.com

COD AREA BANDAR BARU BANGI, KAJANG, SERDANG, PUTRAJAYA, SEREMBAN, SENAWANG, REMBAU

No comments:

Post a Comment