Tuesday 15 January 2013

..MEE KARI belasah je in the housee...

hye all..
morning all..
ok pagi ni saya nak share mee kari yang 1st time la kirenya saya buat sorng diri..(b4 dis tolong2 mak ke kakak ke ade la..)
sebab nak sangat buat nak makan mee kari la..
kalo makan kat kedai tak puas n tak jumpe yang complete sume bahan
sebab kedua my brother in low nak datang amik ALFALFA...die amik as milk booster n untuk kuatkan kesihatan dalaman wanita..nak tahu lebih lanjut mengenai alfalfa boleh klik di link ini..
ok..misi membuat mee kari bermula dengan misi mecari bahan2 yang diperlukan..
so saya terus menuju ke econsave sorg diri sebab kalo pegi ngan budak2 ni mmg tak membeli la kan..
sampai je kat econsave waahhhhhhh
ramai nye orang..fuh nasib baik la tak bawak budak2 tu..
nak scan harge pon kene beratut..
scan bahan2 contoh ayam ke ikan ke uadang ke asing dengan scan sayur2..
so ape lagi saya just beli ayam, kerang, n udang je..
tak sanggup nak beratur tuk scan sayur..
letak la balik sayur2 n beratur plak untuk bayar...wahhhh time ni mmg dah rase nyesal la..
tapi takpe sebab econsave ni murah n misi buat mee kari perlu diteruskan..hikhik
sayur2 n lain2 bahan saya terus pegi pasar segar kat sek 4..hahah lege..
sume bahan complte..sampai umah pukul 2..start buat kuah je sampai kul 330..
ape lagi dah siap mandi2 tdo...hahahha penat..
petang bagun kelaparan then amik sepinggan ...
ni la hasilnye..
yummyy..mr hubster cakap SEDAPPP!!!
hahha thanks syang...


1 comment: