Monday 29 September 2014

penang time : day 1 | wedding di changkat jering, JJCM dan mandi kolam

Hye semua..morning..
Sesambil tunggu hero2 saya bangun so baik saya update blog kecintaan saya ni ha...
Nak cite pasal trip percutian ringkas ke penang...
Act trip ni dah lame kami plan..since awal bulan 9 lagi..
Kalau dah plan maknanya first kami tempah hotel tru Agoda..mudah..cepat ..n murah..cewaah tu tagline saya bg sdiri..hahah
Then lepas tu review pengalaman2 org lain yg  dah pernah bercuti ke sana..
So perjalanan kami pukul 8 pg bergerak dr bangi..dengan hero2kecik tak bangun lagi so kami angkut je naik kete tp still tdo lagi...so gerak la...singgah tapah around kul 10 hero2kecik dah bangun then mandikan die kat sane...

1ST PIT STOP| Then kami teruskan perjalanan ke changkat jering..tuk attend weding kawan kami ahmad kamsol..TAHNIAH kamsol!! jejaka pujaan kolej kami dah kawen hahaha...bawah ni gambar weding die..
 Selamat perantin baru ye kam..sweet2 sokmo ok..
Bagai pinang di belah dua..hihi

Pas makan2 amik gambar sket2..borak2 sket2 ngan kawan2 ofis kami pon gerak ke penang..yuhuuh..ade la ujan skit2 time atas ajalan tu..tepat sampai ke HOTEL ROYAL BINTANG PENANG pukul 3 ptg...cek in ..smyg jap the kami terus kuar carik cendol n laksa..act plan yg kami buat sepose g pekena laksa janggus..tp since jauh n dah janji ngan hero2kecik nak mandi kolam so kami makan asam laksa n cendol kat PENANG ROAD FAMOUS TEOCHEW CHENDUL..katenye the best in town..tp perghhh ramai manusia..siap kene berdiri lagi..since kami bawak 'handbag' nak berdiri mmg tak la kan..so gtau mr.hubster tapau je la makan kat otel..
Kat bawah ni suasana di sekitar kedai cendol tu..

Kalo ikotkan en.hubster tak nak makan sini sbb tgk cam x halal..tpi bile riki2 ade certificate halal dari JAIPP..
so tapau la asam laksa kat bawah ni...gmbr cendol tak sempat nak snap..licin haha

Makan dah ape lagi terjun kolam la kite..

Sempat snap yg kat kolam budak je..sbb kene terjun skali bile hero2kecik ni ajak torjun kolam org bosar..layankan je la kan..
rase2 dah kecut n nak gelap dah ajak naik..
siap2 nak g pasar malam n nasi kandaq beratoq..hihu

Dah lepak2 mandi smyg..kami kuar lam pkui 8 mlm cam tu gerak gi pasar malam batu feringgi..ssuasane die biasa je..brg2 pon xde yg menarik beli fridge megnet 3 rm10..dah..ambik gmabar pon tak sempat..jarak die dr hotel dalm 30mint perjalnan..pastu terus gerak ke nasi kandaq bratur..sampai je..masha Allah..panjang nye bratoq..huhu.di sebabkan nak sgt rase hubby sggup bratoq..tapi x lame pon..servis die cepat..dalam 20 mnt kot..then tadaaaa!!!

Ayam goreng n sotong sekor saya punya
Ayam seketul n sayoq..mr hubster punye

Mr.hubster ngah gigih bratur..risau gak kalo die give up..huhu
Makan dah..jalan2 dah..so aqil pon dah cakap sakit kaki..ngantok penat bagai..so kami terus gerak balik hotel then tdo...hihi..elok sgt la kan makan2 tdo..pas ni mmg kene telan lechitin  n herblax sblom tdo...dan mmg bgn pepagi terus ke toilet..hihi...so nanti kite cite2 lagi di part 2..tunggu....

Anda berminat dengan vitamin di atas boleh hubungi saya terus di